Denna webbplats använder cookies

Denna webbplats använder cookies som är nödvändiga för operationen, liksom statistiska cookies som möjliggör utveckling av webbplatsen. Dessutom kan en del innehåll kräva godkännande av marknadsföringscookies. Läs mer om de cookies vi använder.

Denna webbplats använder cookies

Denna webbplats använder cookies som är nödvändiga för operationen, liksom statistiska cookies som möjliggör utveckling av webbplatsen. Dessutom kan en del innehåll kräva godkännande av marknadsföringscookies. Läs mer om de cookies vi använder.

Dina cookieinställningar har sparats.

R-kioskernas Ämmä-frukost är kandidat för Music Media Industry Awards

Publicerat: , Kategori: Samarbete

En kandidat för Industry Awards detta år är R-kioskernas Ämmä-frukostkampanj, där Finlands Lionsförbunds KiTeNet-kampanj var välgörenhetsmål. Samarbetet har hjälpt till att få både uppmärksamhet och medel till ett viktigt välgörenhetsprojekt och dessutom har den ökat kännedomen om R-kioskens frukost.

De mest framgångsrika inom musiken belönas igen med Industry Awards-priset fredagen den 6.10.2023 på Industry Awards-galan i Tammerforshuset som en del av Music x Media. Prisgalan som ordnas varje år kronas av Music x Media. På galan summeras det gångna året och hedersomnämnande ges åt dem som förtjänar det: funktionärer och aktörer som med sin yrkeskunskap och sina prestationer övertygat inom musikbranschen. Industry Awards-priset är ett högt värderat tack från den egna gemenskapen, Finlands proffsmusiker.

Kandidaterna som tävlar om priserna har nu offentliggjorts och listats i 23 priskategorier.

I kategorin årets brandproduktion eller -gemenskap är R-kioskernas Etta x Ämmä-frukost en kandidat. I kategorin belönas årets brandsamarbete, som fungerar som ett exempel på att partnerskap är en del av artisternas, eventens och den kreativa branschens affärsverksamhet. I samarbetet betonas ansvarsfrågor och främjande av de kreativa branscherna i samhället.

I Ämmä-kampanjens motiveringar nämns, att en god självkänsla ger en bra grund för barn och unga att bygga på för att klara sig i livet. Etta x Ämmä-frukosten har velat ta ställning för flickornas självkänsla och mot trakasserier och ojämlikhet. Den har också lyft fram en viktig sak i samhället - att på ett konkret sätt minska nätmobbning. Ämmä-mytologin samt kvinnans ställning i samhället har behandlats även i riksmedia. Kampanjhelheten har varit vågad, för kampanjen har från början kunnat förstås fel avsiktligt eller oavsiktligt.

Med hjälp av samarbetet har man lyckats få uppmärksamhet och medel för ett viktigt välgörenhetsprojekt och dessutom har kännedomen om R-kioskens frukost ökat. Medaktörer har varit R-kioskerna, Warner Music Finland, produktionsbolaget Digital Factory, reklambyrån Hansdotter, mediabyrån Dentsu Finland, Finlands Lionsförbund rf, Manage Me Ab samt mediabyrån OSG Communications. Budgeten har varit betydlig och synligheten därefter.

Läs mera >>