Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Kriisiviestinnän ohje

Kriisi on odottamaton tapahtuma tai tapahtumaketju, joka häiritsee vakavasti yhteisön perustehtävää ja jopa sen olemassaoloa. Kriisistä aiheutuu usein suuri julkisuus ja myös median ja viranomaisten kiinnostuminen tapahtuneesta.

Aktiivisella kriisiviestinnällä yhteisö voi vaikuttaa median kautta syntyvään kuvaan tilanteesta, eikä jää toisten luomien käsitysten varaan.

Usein tapahtumien keskipisteeseen joutuneet ihmiset elävät stressitilanteessa. Sen vuoksi he eivät välttämättä kykene näkemään kriisin laajempia vaikutuksia koko yhteisön kannalta.

Suunnitelmallisella viestinnällä voidaan ylläpitää yhteisön kykyä tukea ja auttaa kriisissä olevia ihmisiä. Ja kun kriisiviestintä osataan hoitaa hyvin, kriisin aiheuttamat vahingot jäävät pelättyä vähäisemmäksi.

Kriisiviestinnän ohje sopii esitettäväksi esimerkiksi klubin kokouksessa. Keskustelun jälkeen klubi tekee oman kriisiviestintäsuunnitelmansa, jossa on selkeästi nimetty mahdollisen kriisin iskiessä, kuka hoitaa viestinnän ja millä vastuulla.

Voit myös monistaa ohjeen klubin jäsenille.