Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.

Evästeasetuksesi on tallennettu.

Mikä aktiviteetti?

Auta lasta, auta perhettä on alun perin Leo-järjestön kehittämä ja LC Helsinki/Finlandian Suomeen tuoma aktiviteetti. Erityisesti Saksan ja Itävallan leot ja leijonat ovat tehneet kyseistä palvelua Leo Lions Service Day -teeman alla.

Saksassa on joka vuosi hieman vaihtuva teema ja kohde. Itävalta puolestaan loi konseptin, jossa valtakunnallisena yhteistyökumppanina oli Merkur-supermarketketju. Parhaimpina vuosina Itävallassa on ollut reilusti yli sata liikettä mukana ja lähes kaikki maan leijona- ja leoklubit.

Itävallassa keräystä tehdään kahdesti vuodessa. Yhdellä keräyksellä he keräävät yli 100 000 euron edestä tuotteita, joilla pystytään tukemaan 3 000-5 000 perheen elämää viikon verran. Merkur-kauppaketju on hyötynyt sekä myynnillä, että profiloitunut sosiaalisen vastuun yrityksenä kansallisessa ja paikallisessa mediassa.

Malli kopioitiin Suomeen yli kymmenen vuotta sitten. Ensimmäisen keräyksen teki LC Helsinki/Finlandia vuonna 2012. Alkuperäinen ajatus oli ajoittaa keräykset äitien- ja isänpäivänaattoihin, jolloin perheasiat ovat paljon esillä. Lisäksi äitien- ja isänpäivä ovat Suomessa myös kätevästi kuuden kuukauden päässä toisistaan, joka antaa hyvin valmistautumisaikaa kauden alusta klubille tilaisuutta varten. Sittemmin syyskeräys monella klubilla on liukunut joulunalusviikoille, joka on myös hyvin ihmisten mielessä antamisen kannalta.