Suomen Lions-liitto: Satavuotisjuhla jättää jälkiä paikkakunnille

Lehdistötiedote 8.6.2018, vapaa julkaistavaksi klo 13.00

Kansainvälisen lionstoiminnan satavuotisjuhlan kunniaksi lionsklubien käynnistämät perintöprojektit ovat tuoneet useille paikkakunnille monenlaista pysyvää parannusta ja uutta toimintaa. Päättyvän juhlavuoden kunniaksi on Suomessa toteutettu yhteensä 652 perintöprojektia.

‒ Olemme Euroopan tasolla perintöprojekteissa ja haastekampanjoissa kärkipäätä. Perintöprojektit jäävät elämään paikkakunnille vuosikausiksi kertoen klubien aikaansaannoksista ja hyvistä teoista omilla toiminta-alueillaan, Suomen Lions-liiton pääsihteeri Maarit Kuikka sanoo.

Lions-järjestön 100-vuotisjuhlavuonna Oulussa hyviä tekoja ja perintöprojekteja on ollut muun muassa Limingan lionsklubien järjestämä Niittypäivä eli perhetapahtuma niittotalkoineen varainkeruuhankkeena. Lionsklubi Oulu/Hannat ovat valmistaneet hienomotorisia taitoja edistävän lasten koskettelukirjan näkövammaisille lapsille. LC Oulu/Sarat ovat puolestaan hankkineet kuvanveistäjä Into Saxelinin tekemän Sara Wacklinin kipsireliefin oululaiselle Sara Wacklin -kodille.

Suomen Lions-liiton 65. vuosikokous järjestetään 8.-10.6.2018 Oulussa. Vuosikokous on suomalaisen leijonaväen pääjuhla. Euroopan suurin vuotuinen lionstapahtuma tuo Ouluun noin 1 400 vierasta ja järjestelyistä vastaavat Oulun ja Iin alueen 21 lionsklubia. Myös lionstoiminnan 100-vuotisjuhlavuosi päättyy 30.6.2018 toimintakauden loppuessa.

Lions-järjestö on maailmanlaajuinen tavallisten ihmisten uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton järjestö, joka tuo apua sitä tarvitseville ihmisille. Auttavia käsiä tarvitaan yhä lisää ja uuden kauden käynnistyessä Suomen Lions-liitto käynnistää Haku päällä -jäsenhankintakampanjan: Tule sinäkin mukaan auttamaan.

Lisätietoja: Suomen Lions-liiton pääsihteeri Maarit Kuikka, , ja www.instagram.com/suomen_lions_liitto.

Lisätietoa perintöprojekteista Lions Clubs Internationalin kotisivuilla

08.06.2018

Vuosituhannen vaihtuessa muutaman oululaisen Saran mielessä syntyi ajatus säännöllisesti toistuvasta kulttuuritoiminnasta. Sarat teki klubina esimerkillistä työtä oululaisten lasten, nuorten ja vanhusten hyväksi. Järjestimme iloisin mielin ja talkoovoimin, puolisot apunamme, rahankeruuakt...