Suomen Lions-liitto ry

Punainen Sulka



Punainen Sulka -kampanja lienee suomalaisen lionstoiminnan tunnetuin tuote. Kukapa ei muistaisi Punainen Sulka-tarroja autoissa, sulkapinssejä rintapielissä tai keltaisissa Lions-liiveissä seisovia varainkerääjia kauppakeskuksissa ja katujen kulmissa.

 

Vuodesta 1972 suomalaiset lionsklubit ovat keränneet   –kampanjoissaan lähes 25 miljoona euroa, joilla on taisteltu syöpää vastaan, torjuttu sydäntauteja, autettu sotiemme veteraaneja ja tuettu vammaisia ja vanhuksia. Vuoden 2006 Punainen Sulka-keräyksen tuotolla autettiin lastensuojelun avo- ja jälkihuoltoa.

 

Kaudella 2016-2017 keräyskohteena ovat olleet nuoret.

 

Nuorten syrjäytymisestä puhutaan paljon - aina presidentti Sauli Niinistöä myöten. Tällä hetkellä maassamme onkin arvioitu olevan syrjäytymisen vaarassa nuoria noin 40.000.

 

Punainen Sulka -kampanja on omalta osaltaan halunnut auttaa heitä ja tukea nuoria laajemminkin hyvään tulevaisuuteen. Punaisen Sulan kampanjasta luet sen sivuilta täältä:

 

 

 



Julkaisujärjestelmänä Verkkoviestin