Suomen Lions-liitto - Finlands Lionsförbund

Äänestä Vuoden Hyväntekijää/ Rösta på Årets Välgörare

Suomen Lions-liitto julkistaa vuosittain Hyvän Päivänä 8.10. Vuoden Hyväntekijän. Hyvän Päivän tarkoituksena on kiinnittää huomiota lionien vapaaehtoiseen palvelutoimintaan ja tehdä samalla tunnetuksi paikallista lionstoimintaa ja kertoa klubien monista tavoista tehdä hyvää.

Vuoden Hyväntekijä luo ja ylläpitää yhteisymmärrystä, toimii epäitsekkäästi ja puolustaa heikompia.
Hän rohkaisee muita ihmisiä kehittämään paikkakuntaa ja yhteisöä ilman henkilökohtaista taloudellista hyötyä, eikä lunasta menestystään toisten kustannuksella. Vuoden Hyväntekijä auttaa lähimmäisiään heidän koettelemuksissaan ja muistaa myös kiittää.
Ehdokkaat:

1. Tarja Kärkkäinen, Agape-kahvilan yrittäjä
•Joka torstai lahjalounas ukrainalaisille
•Ruoka-apua sadoille ihmisille
•Työllistää maahanmuuttajia
•Kouluttaa kondiittoreita, keittiöhenkilöitä
•Opettaa suomea ja avustaa hädässä
•Kristillinen näkemys muiden auttamisesta
•“Näin oikeasti sydämellistä ihmistä en ole ikinä ennen tavannut.”

2. Gunilla Luther-Lindqvist, puheenjohtaja
•Pietarsaaressa vuonna 1993 perustetun voittoa tavoittelemattoman, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumattoman Nada-Nord-järjestön puheenjohtaja vuodesta 2013 alkaen
•Työskennellyt vuosia väsymättä auttaakseen ihmisiä, jotka tarvitsevat kipeästi apua suojelussa, asumisessa, ruoassa ja turvallisuudessa
•Työtä haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten hyväksi sekä pakolaisleireillä että naapurustossa

3. Mika Hujanen, Sukevan Sulttaani
•Tehnyt vuosia hyväntekeväisyyttä erilaisilla tempauksilla ja yritysyhteistyöllä. Hän on poiminut marjoja, järjestänyt pelitapahtumia, hyväntekeväisyysotteluita ja nyt monen vuoden projekti on Helsinki-Nuorgam -juoksu
•Toteuttanut omassa elämässään lähimmäisen rakkautta, kuunnellut sydämensä ääntä ja halunnut auttaa muita ihmisiä, erityisesti nuoria
•Näyttää omalla elämällään, miten hyväntekeväisyyttä voi tehdä

Finlands Lionsförbund utser Årets Välgörare varje år på Det Godas Dag den 8 oktober. Syftet med Det Godas Dag är att uppmärksamma lionens serviceverksamhet och samtidigt öka kännedomen om den lokala lionsverksamheten och berätta om de många sätt på vilka klubbarna gör gott.

Årets Välgörare skapar och upprätthåller förståelse, agerar osjälviskt och ställer upp för de mindre lyckligt lottade.
Han eller hon uppmuntrar andra att utveckla sitt samhälle och närområde utan personlig ekonomisk vinning och skapar inte sin framgång på andras bekostnad. Årets Välgörare hjälper sina medmänniskor i deras prövningar och svårigheter och kommer också ihåg att tacka.

Kandidater:

1. Tarja Kärkkäinen, entreprenör för Agape café
-Varje torsdag en lunchgåva för ukrainare
-Matbistånd till hundratals människor
-Anställer invandrare
-Utbildar konditorer och kökspersonal
-Undervisar i finska och hjälper behövande
-Kristen vision om att hjälpa andra
- "Jag har aldrig tidigare träffat en så genuint varmhjärtad person."

2. Gunilla Luther-Lindqvist, ordförande
•Har varit ordförande för Nada-Nord sedan 2013. Nada-Nord är en ideell, politiskt och religiöst oberoende organisation, som grundades i Jakobstad 1993
•Har under många år arbetat outtröttligt jobbat med att hjälpa människor som är i akut behov av hjälp, skydd, boende, mat och trygghet
•Arbetet för utsatta människor utförs både i flyktingläger och i närområdet

3. Mika Hujanen, Sultan av Sukeva
-Har varit engagerad i välgörenhetsarbete i flera år genom olika evenemang och affärspartnerskap. Han har plockat bär, organiserat spel, välgörenhetsmatcher och nu är hans projekt sedan många år Helsinki-Nuorgam-loppet.
-I sitt eget liv har han omsatt kärleken till sina medmänniskor i praktiken, lyssnat på sitt hjärta och velat hjälpa andra människor, särskilt unga människor.
-visar med sitt eget liv hur välgörenhet kan bedrives

Vuoden Hyväntekijä/ / Årets Välgörare

Skicka